Thursday 12 June 2014

GARISAN MULA !

(:


Eheh! Apakah tajuk camtu? Tak hotsetapp lansung. Okehh abaikan.
Hai assalamualaikum ya akhawat ya ikhwah semuanya.  * Tangan kiri melambai sambil tangan kanan mem-flying kiss.*


Huh. Tak payah ‘SEMUANYA’ sangatlah. Viewers tak ramai. Followers pun tader, lagi nak membajet”


Streeeeetttt!!! Tersentak. Oh  O---KAY.Fine.Cis! Suara siapa tu. Syuhh syuhh . Ganggu keamanan jiwa betullah!


Hahaiii. Now I’m here. Yea here. Atas kerusi kaler hitam. I mean, kerusi kaler hitam milik si UiTM ____________ (Maaf. Nama U dirahsiakan atas sebab tak nak para peminat menyerbu U untuk berjumpa saya dan sibuk “nak signnnn”) Hamboi kau!


Okehh berbalik pada tajuk yang lansung bukan dalam kalangan hotsetapp tu. Why ‘Garisan Permualan’? Why? Why? And why?


Okay, first of all, tajuk tu menggambarkan hidup saya yang baru nak mula. Eh tak tak. Bukan maksudnya saya ni baby yang baru setaun dua nak hidup tu.Bukan. I mean, hidup dengan cara yang betul. Yang ikut syariat. Yang tak lagha (Lalai) . Yang menuju keredahaan Allah. Yang better than sepanjang selama ni saya bertapa di bumi ni.


Tell u what, I’m not kinda person yang datang dari family yang sangat baik atau sangat warak atau sangat alim. Saya datang dari family yang biasa je. Yang solat asal cukup.Yang puasa sebab tu rukun Islam. Yang berzakat sebab benda tu basic dalam Islam. Senang cerita saya ni dari family yang amalkan Islam dalam kadar yang biasa and basic. Dhuha and solat malam tu kalau rajin atau kalau ada something yang kitorang betul-betul nak.


Okehh. No need to mengata dalam hati. Yea I know, kitorang teruk. Tak tahu bersyukur. Cakaplah ape je. Saya terima coz that are the facts kan?


That’s why saya kata ‘Garisan Permulaan’ sebab saya nak mulakan hidup yang lebih bermakna as a muslimah.


Aip aip aip.Saya buat belog ni bukanlah untuk menunjuk kat korang  yang saya ni konon-konon nak jadi baik ke atau nak suruh orang puji ke atau nak jadi idol sesape ke atau nak dapat viewers yang banyak ke atau apa-apa je lah.


Saya buat belog ni sebab saya tau kat luar sana ramai yang macam saya. Nahh! Saya buat belog ni sebab saya nak ajak semua yang macam saya tu mulakan hidup baru. Saya tau orang macam saya ni kena mula step by step. So jom bantu saya untuk mulakan hidup step by step gaya amatur supaya tak lah kita tertinggal jauh. Saya sedar, untuk jadi macam Inche Gabbana atau Budak Tomato atau Inche Kopiah tu bukannya boleh dalam sehari dua.Diorang tu dah tahap ‘pehh tak tau nak cakap ape!’ Saya ni pulak baru tahap nak belajar tujuan hidup kat dunia ni.

Takpe. Biar merangkak asalkan ada hasil. Jangan mengejar tapi peluh masam je yang dapat. Yedakk?

No comments:

Post a Comment