Sunday 29 June 2014

CHANGE !


:)

A few months lepas habis sekolah, saya deactive FesBuk. Sebab apa? Sebab banyak gambar saya yang tak lawa dalam tu. Oppss. Hehee

 

Tak tak. Kidding.

 

Sebab banyak benda lagha yang saya buat kat Fesbuk tu. Senang kata, FesBuk tu banyak mendatangkan benda yang tak baik untuk saya. As for me lah. But if korang rasa FesBuk tu baik untuk korang, just go on.

 

Dan otomatik, hubungan dengan ex-senior(s) semua terus terputus. Nak cari senior guna WeChat macam menyusahkan.So, saya biar je. Next tima saya nak buat acc FesBuk baru yang lebih matang, yang lebih Diva dan lebih Hotsetapp. Opss.

 

Tapi ada sorang senior yang saya still contact. And oh! Dia changes A LOT. I mean, changes in a good way. Alhamdulillah.

 

Tapi mula-mula chat dengan dia, saya rasa macam bintang-bintang-bulan semua berpusing kat kepala saya.Pening woooi bahasa dia.

 

Muntij, Hadaf, Ghuzwatul Fikr dan macam-macam lagi. Alien punya bahasa kot?

 

Rupanya dia join usrah. Usrah yang membawa pemuda pemudi Islam menegakkan syiar Islam. Dan bila join usrah, konfemlah macam-macam bahasa Alien diorang guna. Boleh pulak dibedalnya guna bahasa alien bila dia chat dengan saya.Ish.

 

Group usrah atau group Liqa’ dia hebat wooo. Diorang kaji Al Quran dan Hadis. Dia siap boleh terangkan kaitan antara ayat tu dengan hadis tu . Dan kaitan antara hadis ni dengan ayat Quran ni. Dan bila saya puji, dia kata segala puji-pujian balik pada Allah. Dan dia kata sebenarnya tu semua benda basic.

 

Ulang suara, BASIC. Basic? Tapi saya lansung tak tahu apa-apa T_T

Saya baru terhegeh-hegeh nak masuk hadis 5 yang dalam naskah Hadith40 tu, dia dah berdezupppp!Biarkan saya makan asap. Lambatnya? Ye, lambat. Sebab saya malas. Saya malas sangat. Ish.

 

Akhirnya saya sedar, orang lain dah maju ke depan, saya masih lagi  bertatih. Memang kena kejar ni. Mana aci. Asyik saya je kena tinggal kat belakang.

 

Dan yang paling menjealous kan saya, dia dah nampak Inche Gabbana depan-depan. Seronok okay bila dapat jumpa dengan orang yang banyak ilmu agama face to face. Actually kalau nak ilmu, boleh je baca belog Inche Gabbana tu. Tapi jumpa dengan baca lain beb.

 

“Eyt Si Gadis Desa. Inche Gabbana tu lelaki. Awak tu perempuan.Pandangan mata tu jaga. Ikthilat tu jaga.”

 

Zapp!!!Astaghfirullahaladzim.

 

Cintailah dakwah yang diberi bukan cintai pendakwah!

No comments:

Post a Comment